Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Legitimita Sluníčkářství, aneb vezměte si uprchlíky domů.

Dalším hojně používaným stereotypem, kterým se tasí xenofobní hysteričtí řvouni, je: "Když teda podporuješ islám a uprchlíky, proč si nevezmeš nějaké k sobě domů?" Obvykle se nálepky "vzít domů" chopí široká slušná veřejnost.

Rozumným argumentům je v takovém případě samozřejmě konec, protože pro xenofoby je to konečný důkaz mentální inkompetence tzv. Sluníčkářů či Pravdoláskářů, což jsou samozřejmě také jenom nálepky, jak si navždy označit (a snad udělat i seznam) lidi, kteří by se neměli vlastně k ničemu vyjadřovat, protože to ve svém pseudohumanismu údajně nemají dobré v hlavě. Ti samí hysteričtí řvouni odmítají slovo xenofob, které by je mělo vystihovat. Oni se totiž snaží všechny před zlým islámem pouze chránit, a to i vlastizrádné Sluníčkáře. Není zač, trotlové.

Kdy se stalo společenskou normou přát běžencům a jejich dětem smrt, to nevím. Čteme to denně na profilech i veřejných fórech, na Facebooku, slyšíme to v hospodách. "Střílet i s harantama, potápět lodě, napalm, plyn. Ať si je ti blbci vezmou domů, když je tady tak chtěj."

Chtít zde v České republice uprchlíky je ošemetná věc, protože člověku, který se označuje hanlivě Sluníčkář, může jít o něco jiného než o pomoc islámu či uprchlíkům, jak by se snažil nejeden xenofob lidem vnutit. Jednu z těch pohnutek bych definoval jako "Zamezení řvoucím hysterickýcm slušným Čechům či Českým mámám veřejně projevovat krvelačnost, která se právě stala důležitým společenským rysem, podle  nějž se Slušní mezi sebou rozeznají." Střílel bys uprchlíky? Ano? Jsi náš, like. Nestřílel bys? Sluníčkáři, vem si je domů, nebo si jdi žít k nim do Afriky.

Tato snadná a netolerovatelná rétorika, ke které se někdo uchyluje, má snad kořeny české homogenní společnosti, ale když se nad ní zamyslíte, nemá logiku. Ten, kdo první argument "vzít domů" použil, chtěl rázně a zjevně Sluníčkáře zesměšit, protože málokterý člověk by si kohokoliv jen tak z ulice domů nastěhoval, ale vzali by si hysteričtí řvouni domů jiného Slušného člověka? Přitom jim o ně tolik jde, jejich ústa přetékají frázemi jako "Slušní lidé to mají v tomhle státě těžké," nebo "Na naše potřebné se vybírají víčka." Kdybyste po komkoliv chtěli odpověď, zda by si vzal takové lidi k sobě domů a živil je ze svého, dočkali byste se umně skrytého, avšak v konečném důsledku negativního řešení či útěku od otázky.

Říkat, aby si někdo někoho bral domů, je tedy holý nesmysl a falešný poslední "vítězný" argument. V České republice se nachází místa, která jsou pro takové účely přímo přizpůsobena, a ve velké většině nevznikly přes noc - sloužily k internaci běženců desetiletí.

My tedy máme lokality, kde běžence ubytovat. Že se to domorodcům nelíbí, je bohužel smutné, ale argument "vezmi si je domů" prostě nemůže uspět. Obce (a tím i domorodci), které budou "poznamenány" nějakým sběrným táborem, se dočkají kompenzací a imigranti nejsou žádí plyšáci, se kterými by se mělo nějak čachrovat "odebíráním domů," nebo jak si to Slušňáci z řad Čechů představují a ostatním vnucují.

Temelín, Dukovany nebo mostecká uhelná pánev se nachází tam, kde se nachází, a ačkoliv by s nimi v rámci pohledu "kdekoliv, hlavně ne u mě za barákem" někteří chtěli hýbat, nemůžou. Domů si to nikdo nevezme. Takhle bychom totiž nakonec mohli argumentovat se vším, co více či méně dělí společnost na několik názorových proudů.

Česká republika je na svůj počet migrantů zjevně ne úplně připravena, ale víc než v infrastruktuře nám to hapruje v přístupu k životu, svobodné vůli a existenci na téhle planetě. Občanů, kteří jsou proti imigraci, je logicky většina, ani já nejsem z těch, kteří by někoho na hranicích vítali s transparentem, že je miluji. Jsem ale pro koncept postarat se o jakékoliv potřebné bytosti, abych použil a mírně pozměnil Parobkouvu polozapomenutou hlášku - kdyby tady přistáli třeba Marťani a potřebovali pomoc, zaběhl bych do lékárny, tj. dobrovolně si odtrhl od huby, a koupil třeba fáč a dlahu pro zlomeninu ctěného emzáka.

Daleko nebezpečnější islámu a imigrace se mi však zdá radikalizace Čechů, kteří už na běžence volají Hitlera ze záhrobí a ještě se tím chlubí. Chovejme se tak, ať mají samozvaní obránci češství co bránit, nebo by také mohli zjistit, že brání xenofobní a militantní nacismus před (v dáli tušenou) xenofobní a militantní šaríou. O to mi jde a na to se snažím veškerou svoji činností upozorňovat, ačkoliv Slušní mají ve všem jasno, "buď jsi s námi, nebo proti nám."

To jsme to dopracovali.

Autor: Vratislav Filípek | pátek 28.8.2015 10:49 | karma článku: 16,93 | přečteno: 2123x
  • Další články autora
  • Počet článků 0
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 0x
 

Seznam rubrik